Na czym polega kiretaż u dentysty

jak wybrać najlepszą pastę do zębów dentysta
Co muszę wiedzieć, kupując pastę do zębów?
Lipiec 10, 2020
Lipiec 17, 2020

Na czym polega kiretaż u dentysty

kiretaż otwarty lub zamknięty w gabinecie stomatologicznym

Kiretaż to w stomatologii zabieg zaliczający się do leczenia chorób przyzębia. Jego głównym celem jest wyczyszczenie kamienia nazębnego z kieszeni dziąsłowej. Gromadzący się w pobliżu dziąseł osad, może powodować stany zapalne i przyczynia się do rozwoju nieprzyjemnych chorób. Jeśli kamień nazębny zbiera się w kieszonkach dziąsłowych, popularne zabiegi higienizacyjne, takie jak skaling czy piaskowanie, mogą nie być wystarczające.

Kiretaż jest otwarty albo zamknięty a zależy to od tego, jak głębokie są kieszonki dziąsłowe. Jeśli są głębokie, konieczny będzie otwarty kiretaż. Różnica tkwi tym, że przy kiretażu otwartym trzeba naciąć dziąsło i tym samym odkryć korzeń. Przy kiretażu zamkniętym, nie trzeba tego robić. Taki zabieg dentystyczny przeprowadza się po podaniu miejscowego znieczulenia, ale po zabiegu czasami występują drobne niedogodności. To na przykład zasinienie, obrzęk lub np. krew w ślinie.

Aby załagodzić te dolegliwości trzeba przyjmować przepisane przez stomatologa antybiotyki oraz środki przeciwbólowe. Należy także przejść na lekką półpłynną dietę, która sprawia, że pacjent ogranicza żucie oraz nie przeciąża leczonego obszaru. W czasie leczenia dziąseł pomocne będzie też łagodne mycie jamy ustnej. Normalne nitkowanie, szczotkowanie albo irygacja mogą urazić.

Chociaż gojenie po kiretażu zabiera trochę czasu, za sprawą tego zabiegu pacjent uniknie stanów zapalnych oraz chorób wywoływanych zaleganiem osadu w pobliżu dziąseł.