Nadwrażliwość zębów

zalecenia dentysty po zabiegu wszczepienia implantów
Co trzeba robić po wszczepieniu implantu zębów
Maj 22, 2020
aparat ortodontyczny a leczenie zębów u dentysty
Czy wolno leczyć zęby z aparatem ortodontycznym?
Czerwiec 9, 2020

Nadwrażliwość zębów

Nadwrażliwość zębów na zimno lub ciepło to problem, który można leczyć u dentysty.

Nadwrażliwość zębów na ciepło lub zimno zazwyczaj spostrzegamy w trakcie picia zimnych i gorących napojów lub w czasie deseru w postaci kawy i lodów. W takich przypadkach problem daje o sobie znać przykrym bólem. Zazwyczaj przyczyną nadwrażliwości są odsłonięte zębowe szyjki. To oznacza kontakt żywności z kanalikami zębinowymi, a one dają dostęp do porządnie unerwionej miazgi zęba.

Z reguły odsłonięcie zębowych szyjek powstaje na skutek osuwania się dziąseł lub ścierania szkliwa. Tak samo dziąsła, a także szkliwo mają za zadanie ochronę zębów, więc jeżeli ulegną uszkodzeniu, brak osłony powoduje ból. Kolejną przyczyną są próchnicowe ubytki lub wcześniej używane powszechnie amalgamatowe. Amalgamat prawie w ogóle nie izoluje miazgi zęba od działania temperatury, dlatego pacjenci ze starymi plombami mogą odczuwać dyskomfort.

Doraźny sposób by sobie ulżyć to stosowanie past oraz płukanek na nadwrażliwość zębów. W głównej mierze dzięki temu zmniejsza się ryzyko wzmocnienia nadwrażliwości. W takim wypadku najwygodniej umówić się ze stomatologiem. W gabinecie dentystycznym pacjent otrzyma fachowe preparaty, które zmniejszają reakcję nerwów oraz przyspieszają domknięcie kanalików zębinowych.

W walce z nadwrażliwością zębów na ciepło i zimno zadziała również zmniejszenie w diecie kwaśnych potraw oraz napojów oraz uważna higiena zębów.