W jakich sytuacjach jedynym sposobem ratunku zęba będzie leczenie kanałowe?

Czy profesjonalne wybielanie zębów w klinice dentystycznej przynosi rezultaty?
4 września, 2020
Stomatologia Toruń
15 września, 2020

W jakich sytuacjach jedynym sposobem ratunku zęba będzie leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe skupia się na ratowaniu zębów, które z wielu względów są głęboko nadpsute. Stomatolodzy zajmujący się leczeniem endodontycznym badają i starają się leczyć choroby miazgi zębów i tkanek okołowierzchołkowych. Zwykle leczenie kanałowe jest konieczne wtedy, kiedy powstaje zapalenie, martwica czy zgorzel zęba.

Najczęstsze sygnały, które wskazują na to, że stało się coś niedobrego to przeważnie ćmienie, ból i opuchnięcie zęba. Równie często występuje również przesadna wrażliwość na ciepło i zimno, a także ból towarzyszący spożywaniu jedzenia i napojów. Ponadto da się także zaobserwować zmianę koloru zęba. W takim wypadku trzeba niezwłocznie spotkać się z dentystą. Występowanie symptomów nie za każdym razem świadczy o tym, że potrzebne będzie leczenie kanałowe, ale wizyta będzie potrzebna do wystawienia diagnozy.

W klinice dentystyczne stomatolog oceni źródło bólu albo zmian w jamie ustnej. Zazwyczaj choroby miazgi zęba pojawiają się w wyniku zmian próchnicowych albo bakterii. Przyczyną problemu bywa niekiedy ukruszenie zęba albo zakażenie. Z uwagi na to stomatolog endodonta powinien dokładnie sprawdzić zdrowie zębów. W ten sposób oceni, czy potrzebne jest leczenie kanałowe, czy mniej poważny zabieg .

Jeżeli trzeba będzie przeprowadzić leczenie endodontyczne, nie trzeba się go lękać. Przy obecnym leczeniu pod mikroskopem zabieg przebiega sprawnie i bez bólu.