Problemy pacjentów

PROBLEMY PACJENTÓW

Terapia leczenia zęba

Brak zęba

Niezależnie od okoliczności, z powodu których pacjent traci ząb, wypełnienie luki jest niezbędne do zachowania właściwego funkcjonowania żuchwy i zdrowia jamy ustnej. Brak zęba wywołuje przede wszystkim dyskomfort podczas przeżuwania, czasami ból, a także zaniża pewność siebie w trakcie codziennych czynności. Z medycznego punktu widzenia nieleczone ubytki mają jednak znacznie szersze konsekwencje.

Głównym problemem jest brak oparcia dla sąsiadujących i przeciwstawnych zębów, które na skutek istnienia niewypełnionej luki, mogą stać się ruchome, a nawet wysuwać się z dołów zębowych i z czasem wypadać. Rozchwianie zębów sprzyja także problemom z właściwym zwarciem szczęk, a co za tym idzie rozwojem wad zgryzu, które z kolei wymagają leczenia ortodontycznego. Równie znaczące jest też to, że ubytki mogą powodować zanik kości oraz przewlekłe bóle głowy i kręgosłupa.

Dlatego też konsultacja stomatologiczna jest konieczna, by jak najszybciej zapobiegać rozwojowi dolegliwości. Właściwy lekarz dentysta wskaże pacjentowi wszelkie dostępne możliwości. Implantacja sprawdzi się zarówno w przypadku braku jednego jak i wielu zębów. Wypełnienia luk poprzez implanty stomatologiczne sprawiają, że ubytki stają się zupełnie niewidoczne, co przywraca pacjentom komfort w codziennym życiu.

Terapia leczenia zęba - implant

Stabilizacja protezy na implantach

Protezy zębowe maja to do siebie, że z czasem mogą stawać się słabo dopasowane, a przez to wywoływać niemały dyskomfort w trakcie użytkowania. Bardzo często korzystanie z protez zębowych wiąże się z bólem głowy, ocieraniem i uciskaniem dziąseł oraz tkanek miękkich. Może to prowadzić do różnego rodzaju podrażnień i stanów zapalnych, które powodują ból i przeszkadzają w funkcjonowaniu. Także gryzienie i przeżuwanie z ruchomą protezą nie należy do zbyt wygodnych czynności, stąd w wielu przypadkach pacjenci ograniczają się do miękkich, czasem nawet papkowatych potraw.

Rozwiązaniem problemu jest stabilizacja protezy na implantach. Obecnie zabieg jest dostępny w dwóch wariantach: stabilizacji opartej na dwóch lub na czterech implantach, choć zdarza się, że lekarz stomatolog decyduje o liczbie koniecznych implantów z uwagi na absolutną stabilizację. Zaletą takiego zabiegu jest przede wszystkim wyeliminowanie dyskomfortu związanego z korzystaniem z protezy, ale także wpływa to na zahamowanie zaniku kości szczęki.

Implanty są niezwykle stabilne i trwałe, co także podnosi jakość, trwałość i komfort użytkowania protezy. Implanty skutecznie utrzymują protezę we właściwym miejscu, co znacznie ułatwia życie pacjentów.