kiretaż otwarty lub zamknięty w gabinecie stomatologicznym
Na czym polega kiretaż u dentysty
Lipiec 14, 2020
Co niszczy zęby?Jak dbać o zdrowie zębów, czego unikać - pytamy dentystę
Psucie się zębów
Lipiec 21, 2020

Przyczyn bólu dziąseł jest wiele, ale nie powinno się ich ignorować. Pacjenci zazwyczaj umawiają się na wizytę w gabinecie stomatologicznym w przypadku silnego bólu zębów. Do stomatologa należy zapisać się także, kiedy bolą dziąsła.

Ból dziąseł zwykle występuje w towarzystwie obrzęku, zaczerwienienia, a nawet krwawienia. Często nie zwracamy większej uwagi na te objawy, myśląc, że to  tylko urażenie się szczoteczką , niestety takie przypadki mogą oznaczać początek większego problemu. Wynikający z tego stan zapalny, może prowadzić do zapaleń przyzębia, zmian kieszonek dziąsłowych albo osuwania się dziąseł. To też bezpośrednio wpływa na powstawanie paradontozy, jednej z przyczyn wypadania zębów.

Zazwyczaj stany zapalne powstają na skutek podrażnień, ze względu na niedokładne albo niewłaściwe mycie zębów lub stosowanie nici stomatologicznych. Odkładająca się płytka nazębna to siedlisko bakterii, które mogą wywołać stan zapalny. Często ból pojawia się także na skutek urazu (np. uderzenia), używania słabo dopasowanych protez, czy u kobiet w ciąży.

Łatwym sposobem na usunięcie bólu są kojące żele lub płukanki powszechne w aptekach. W wielu przypadkach zaledwie maskują ból i nie leczą problemu. Jeśli stan zapalny nie ustępuje bardzo długo, powinno się jak najszybciej skontaktować się ze stomatologiem. Wizyta w gabinecie stomatologicznym i leczenie wyeliminuje ból na dobre.